Enge Jongens en een Voorgevoel

Vandaag fietste ik naar huis (de hele week trouwens al, voor mij is het schooljaar alweer begonnen…) maar daar waren een paar kleine opstoppingen, zoiezo had ik helemaal geen zin om naar huis te fietsen- buikpijn en luiheid- dus bleef ik nog een tijdje bij een vriendin hangen die super dicht bij school woont. Ken je dat? Dat je ‘even’ gaat kletsen en dat het op een gegeven moment drie kwartier later is? Dat. Dat is precies wat mij gebeurde, ik keek op het scherm van mijn vriendin’s computer en tot mijn schrik zag ik dat het al tien over vijf was. Oeps. We gaan meestal om zes uur eten dus ik had nog wel tijd. In ieder geval, ik was dus aan het fietsen en op een gegeven moment kwam ik achter twee jongens te fietsen die er volgens mij een wedstrijdje om hielden wie het langzaamst kon fietsen tenminste, het leek zo. Normaal haal ik dat soort jongens gewoon in maar deze leken mij een beetje eng of zo. Dan durf ik opeens niet meer. Ze zagen er een beetje pesterig uit en ik heb het niet zo op pestkoppen dus ik bleef maar achter ze fietsen. Elke keer zat ik te duimen dat ze een andere kant op gingen, maar elke keer als het daar op leek gingen ze toch dezelfde kant op als ik. Zeer vermoeiend aangezien ik zelf ondertussen toch wel iets van een conditie heb opgebouwd en die jongens… ja. Maar ja, het komt er dus op neer dat ik bij elke afslag heb gehoopt dat ze de andere kant op zouden gaan. Wat dus in alle gevallen niet zo bleek, ze gingen gewoon precies de zelfde kant op. Na minuten (ja ja ik had wat te lijden hoor 😉 ) van langzaam fietsen gingen ze een afslag eerder de weg af dus ik kon weer vrijuit fietsen, wat ik natuurlijk meteen benutte door heel hard te gaan fietsen en in geen geval hun aankijken. Toen ik dus mijn afslag insloeg en de weg overstak zag ik ze gewoon in de rechter straat fietsen! Na een beangstigend moment gedacht te hebben dat ze me volgde, ben ik heel hard door ge fietst naar mijn huis en heb daarbij ook gelijk ontdekt dat ze maar twee straten verderop wonen, in ieder geval een van hen… Lekker dan, duimen dat ik ze niet te vaak tegen kom. Trouwens hé als jullie dit lezen, hoi, ik ben dus dat meisje dat jullie zo ongeveer schaduwde…

Lots of Love, Jasmijn  

Leave a Reply

