De Hema’s nieuwe innerlijk

Ik was vandaag naar het winkelcentrum om een nieuw achterlicht op mijn fiets te laten zetten en terwijl ze daar mee bezig waren ging mijn zusje naar de Intertoy’s, (speelgoed, dus dan weet je het wel) mijn moeder boodschappen doen en ik naar de Hema. Daar kijk ik altijd even of er nieuwe dingen zijn en zo, maar ik vind het ook een fijne winkel om in te zijn. In ieder geval, toen ik daar binnen was zag ik dat de Hema een complete make-over heeft gekregen! Nu hebben jullie dat nu natuurlijk allemaal al gezien dus het is waarschijnlijk niks nieuws, maar ik ben er al een tijd niet geweest en dit verraste me op de goede manier! Bij mij hebben ze als je binnen komt het make-up schap (daar loop ik altijd als eerste heen) recht voor je neus en dan aan de linkerkant kleren en de kassa’s en aan de rechterkant het restaurant en nog allemaal andere dingen. Ik vind het zo leuk aan het make-up schap dat ze zo veel nagellak hebben! En dan ook nog allemaal verschillende kleuren en soorten! En ze hebben een make-up stoel met een spiegel en allemaal verschillende palletjes met oogschaduw’s en ze hebben kwasten, sponsjes, make-up removers, mascara’s, parfums! Heerlijk. Ik liep dus door naar de kleren afdeling en daar had je zo’n vak met; ”Nieuw” en dat ”Nieuw” stond dus voor nieuwe kleren-obviously- en daar zaten dus allemaal nieuwe kleren in die ook nog eens best wel leuk waren! Er was ook nog een heel schap met vestjes en zo en er waren zoals altijd ook nog kinderkleren. Ik vond het heel grappig, want wat ik zag was een man en een vrouw die aan het winkelen waren, en die vrouw was álles aan het bekijken en opakken, en je hóórde die man bijna denken: wanneer is ze klaar! En die vrouw maar door gaan. Hilarisch. Ik liep dus van de kleren naar de accessoires. Het is dat ik geen gaatjes heb omdat mijn oorlellen te klein zijn maar anders had ik waarschijnlijk die hele afdeling van Hema leeg gekocht. Ik probeer er al een tijdje achter te komen wat voor kleuren type ik ben. Weetje wel, koel of warm. Dat soort dingen. Nou was het geval dat er zílveren en gouden kettingen waren. Zo’n kans laat ik mooi niet liggen dus als je vandaag in die Hema was, heb je mij waarschijnlijk kettingen tegen mijn gezicht aan zien houden om te kijken wat voor kleur beter staat. Het leuke is: ik ben er nog steeds niet achter. Ahum. Wat ik denk ik het minst leuke vond van alles ( in vind alles daar leuk) dat het ondergoed schap best wel in het zicht staat als je daar een beetje rondloopt. Het lijkt mijn niet er comfortabel om ondergoed uit te kiezen terwijl iedereen langs loopt. Niet dat mensen dan gaan kijken welke je kiest, maar ik heb altijd een soort gevoel dat als je dat dan gaat doen dat iedereen dan meekijkt. Je hebt dus eerst de kleding en zo en dan heb je ook nog allemaal huis spulletjes en gordijnen en potten verf. En dan heb je ook een schap met ”Kado’s” dat is wat er stond. Ik ben zelf nooit zo voor deze manier van spellen van dat woord maar afijn. Daar zaten dus allemaal leuke dingetjes in zoals, potloden, knutselboeken, enz. Bij ons in de Hema heb je altijd een meetlat en ik kan de verleiding nooit weerstaan om even te meten hoe lang ik ben. Ik ben best wel hard aan het groeien dus ik vind het altijd weer leuk om te kijken hoeveel ik gegroeid ben. Er was dus een Hema medewerkster die me héél raar aan zat te kijken. Maar een klein beetje ongemakkelijk. Maar er is nog veel meer om nu allemaal op te noemen en het stukje is ook al best lang aan het worden dus ik ga het even afronden. Er zijn nog lichaamsverzorging’s schappen, bureau spullen, frutsels, tekenspullen en ik ben vast nog wat vergeten maar dat is wat ik nu kan opnoemen. Ik heb ook nog een kwartier in het winkelcentrum rondgelopen op zoek naar mijn moeder en mijn zusje (wat natuurlijk de perfecte gelegenheid is om in nog meer winkels te kijken) en toen ben ik naar huis gegaan en kreeg ik dit idee om dit stukje (ik denk dat je het niet meer stukje kan noemen toch?stuk waarschijnlijk) te schrijven dus ik hoop dat jullie het leuk vinden en wat zijn jullie favoriete dingen in de Hema?

Lots of Love, Jasmijn

4 thoughts on “De Hema’s nieuwe innerlijk

Leave a Reply

