Ongedane Zaken

Ken je dat gevoel dat je zo’n zin in de vakantie hebt dat de tijd maar steeds langzamer begint te gaan? En dat je ondertussen allemaal plannen gaat maken van: “Ja, dan ga ik hier naar toe, en dan ga ik dit doen, en die bezoeken”? En waar je uiteindelijk helemaal niks van gedaan hebt? Met deze situatie heb ik vaak te maken. Bijvoorbeeld: dan denk ik, weet je wat? Ik ga vandaag gitaar spelen, mijn nagels lakken, mijn kamer opruimen en er gewoon een hele productieve dag van maken. Dat denk ik dan de avond van te voren. En dan is het ochtend en lig ik op de bank met mijn computer en dan denk ik:”meh”. En dan doe ik vervolgens niets meer dan eten en films kijken. En dan denk ik ook nog: maar morgen doe ik het wel! Ja, ja Jasmijn. Droom maar lekker verder. Maar nu heb ik herfst vakantie, – je kans om uit te kunnen slapen- en dan wordt ik om acht uur wakker!? Wat is dit? Het is alsof je een lekkere taart wordt voor gehouden en je er steeds maar een kruimel van mag. (trouwens, die taart symboliseert uitslapen, gewoon even voor de duidelijkheid) Maar ik realiseerde me vanochtend dat ik gisteren geen stukje heb geschreven en dat ik deze vakantie al iets productief’s  heb gedaan! Namelijk, ik ben gisteren naar Utrecht geweest! Dat is al een ding die ik op de planning had staan! Het spijt me trouwens ontzettend *ga op mijn knieën zitten* dat ik gisteren geen stukje heb geschreven dus gelijk toen ik ben opgestaan, heb ik mijn computer gepakt en ben ik begonnen met schrijven. (wat een discipline, nou eigenlijk niet want ik heb het gisteren niet gedaan…) Ik ga deze vakantie nog naar de kapper, naar de dokter en naar mijn oma, dus ik heb aardig wat dingen te doen. Ik denk wat je moet doen, is gewoon als je dingen moet doen, je ze ook echt vast moet zetten en iemand te hebben die je ook een schop onder je kont geeft, dat je ze moet doen. En als het ook nog leuke dingen zijn lijkt me dat helemaal geen probleem. Dus dan eindigt je vakantie niet met het gevoel dat je nog duizend “Ongedane Zaken” hebt. (met hoofdletters!)

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

