Uh, oh! Ik moet op een dieet: Deel Twee

Na een maand op een dieet gezeten te hebben ben ik vrijdag naar de dokter gegaan. Ik denk dat ik het liefste weer zuivel zou mogen eten en drinken eigenlijk, maar dat terzijde. Toen ik bij de dokter was werd ik weer aardig zenuwachtig. Het is een beetje de sfeer daar, ik word als ik bij dokters ben altijd nerveus, ook al hoef ik niet eens een onderzoek of wat dan ook. Toen we werden binnen geroepen- mijn moeder was er ook bij- ging ik weer op dezelfde plaats zitten maar hij haalde eerst een soort rondjes tevoorschijn met glas of iets er in wat er op leek met allemaal verschillende kleuren. Daar mee ging hij voor mijn gezicht zwaaien en mijn borstkas- waarbij die ook weer in mijn pols zat te drukken- maar dit keer reageerde mijn lichaam vrijwel meteen, en dat is normaal alleen dit keer voelde ik het veel heftiger. Hij deed dit de vorige keer ook, alleen was ik het vergeten te vermelden. Toen vroeg hij hoe het was gegaan, en hoe ik me nu voelde. Duidelijk veel beter, en ondertussen was hij dingen aan het in typen op zijn computer. Toen pakte hij weer die doos met buisjes maar in plaats van eerst bacteriën en allerlei ander ongein, pakte hij meteen de doos met melk, en noten- allemaal in kleine buisjes- en begon daar ook weer mee te zwaaien. Ik kreeg opeens lichte pijn in mijn been en het meeste bij mijn keel. Toen ik dat zei, zei hij dat dat heel normaal was, omdat ik daar dus heel gevoelig op reageerde en ik daar nu niet goed tegen kon. Elke keer als hij ziet dat ik ergens gevoelig op reageer, legt hij het buisje tegen de rand aan. Dat deed hij ook bij dit buisje. Toen bedacht ik me opeens, waar haalt hij al die buisjes vandaan? Kan je die bestellen ofzo? Toen ik dat vroeg, zei hij doodleuk dat hij samen met andere mensen het in buisjes had gestopt! En dan lijkt me eten enzo nog niet zo erg, dat kan je gewoon in de supermarkt krijgen, maar al die bacteriën en virussen! Dat verkopen ze ook niet op straat. Maar ja, dokters kunnen het waarschijnlijk gewoon bij een speciaal soort dokterszaak krijgen, want hoe moeten anders alle andere dokters en laboratoria hier aan komen. Maar in ieder geval, ik dwaal weer af, ging alleen het melkbuisje omhoog. Daar reageer ik nog het meest gevoelig op. Toen hij klaar was met allerlei dingen voor mijn gezicht rondzwaaien en ik mijn pols drukken, typte hij een heel verslag in op zijn computer. Toen draaide hij zich om- terwijl ik bijna zat te duimen- en zei: je moet nog steeds het zelfde dieet volgen. Ik zakte iets dieper weg in mijn stoel. Maar- ik ging iets rechter op zitten- je bent de eerste patiënt die zo snel is voor uit gegaan. (Ha!) ‘Je bent al twee stappen vooruit gegaan! Blij keek ik mijn moeder aan. Hij draaide zich weer om- handig zo’n draaistoel- en pakte een pen. Vervolgens schreef hij weer wat dingen op mijn lijst die ik had meegenomen. Hij zei: ‘maar je moet wel Engystol pillen innemen, drie keer per dag’. Toen moesten we een afspraak maken omdat ik in plaats van de volgende keer weer gewoon hetzelfde proces te doen, nu “beklopt” ga worden. Dan moet ik op een massage bank liggen en moet ik in mijn hand een buisje met melk houden en dan word ik beklopt, en als ik daar mee klaar ben, dan mag ik voor de volgende vierentwintig uur geen zuivel product meer aanraken, en als dat lukt, moet ik waarschijnlijk nog een keer komen, en dan is mijn gevoeligheid daar volgens mij voor weg en dan mag ik weer langzaam zuivel gaan eten en drinken. Ik weet nog niet wat er met de rest van mijn dieet gaat gebeuren maar dat zie ik de volgende keer wel. Al ben ik wel al een beetje zenuwachtig voor mijn “beklopping”.

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

