“Even”

Ik heb een hele tijd geleden -een jaar of zo- een stukje gelezen. De reden dat ik het nog onthouden heb, was omdat het een heel goed stukje was. Het ging erover dat mensen heel vaak zeggen dat ze “even iets gaan doen”. Om dan vervolgens een uur later terug te komen. Maar ook dat het woord “even” heel vaak wordt gebruikt. Natuurlijk ook in de wiskunde termen, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het erover dat als je “even” zegt, je dus niet je volle aandacht er aan besteed of dat je heel slecht bent in het schatten van hoe veel tijd je hebt. Dat kan natuurlijk ook. Maar als je de “even” weg zou laten en zou zeggen dat je “nu een boterham gaat pakken” in plaats van “ik ga nu even een boterham pakken”. Ik weet niet of het invloed heeft op de manier waarop je iets gaat doen. Dat, als je de “even” weglaat, je er meer aandacht aan besteed, maar ik vond het een goed stukje en het zegt wel wat als ik dat ene stukje, wat ik een jaar geleden heb gelezen, nu nog onthouden heb. Het zette mij aan het denken en jou misschien ook.

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

