Lekker koud: of toch niet

christmas_winter_wonderland_by_1arcticfox-d3441h9

Winter, die heerlijke maand waar je lekker bij de haard kan zitten met een dekentje en chocolade. Nee dus. Voor de meeste mensen is winter een maand dat je op de fiets moet op een donkere winderige ochtend(ik dus), verpakt in truien en jassen, sjaals, mutsen en handschoenen. Ik heb altijd dat ik de maanden van te voren een soort romantisch plaatje in mijn hoofd krijg van mijzelf die in de mooiste kleren met de perfecte sneeuw bij het kampvuur zit. In de meeste gevallen is dat helaas niet zo. De winter zit vol met rode neuzen, koude kinnen (in mijn geval dan) en verschrikkelijk koude voeten. En ik zit nog steeds te wachten op de koude poedersneeuw. Maar aan de andere kant- ik moet toch een beetje positief blijven- wij hebben nu wel een kerstboom in huis en dat vind ik er zo mooi uitzien. De lichtjes in de avond en de sfeer is geweldig. Ook op de kerstdagen dat iedereen kerstinkopen aan het doen is. En de kerstversiering in de stad. Wauw, wat is dat mooi. Maar het moraal van het verhaal is, er zitten goede kanten aan winter maar ook slechte, en die moet je gewoon leren accepteren. Of je blijft natuurlijk gewoon thuis in de donkere ochtenden, maar dan moeten de meeste mensen naar school of naar hun werk. Nou ja, komt goed toch?

PS: En zo niet, dan is dat jammer, want je moet op een gegeven moment toch naar school. Of naar je werk.

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

