IJS, IJS, IJS JASMIJN DIE IS OP REIS! DEEL 2

WEEK TWEE:

Maandag startte het met sneeuwen, wat de vorige week ook al was gebeurd maar nu was het flink aan het sneeuwen, inclusief sprookjeslandschap. Toen ik eenmaal op school was, vroeg ik een paar mensen die ik al kende of ze mee wouden doen aan een sneeuwballen gevecht. Die mensen begonnen weer andere mensen te verzamelen en al snel hadden we een groep van zo’n tien mensen. Op een gegeven moment was dat sneeuwballengevecht een beetje afgelopen maar kwam er een hele lading jongens aan, waar ik er al een van kende, die ook redelijk goed Engels kon dus die af en toe dingen voor me kon vertalen. Uit het niets- tenminste voor mij dan-  startte het sneeuwballen gevecht. Ik was een beetje verbouwereerd, toen ze allemaal opeens startte met sneeuwballen opstapelen en overal kartonnen dozen vandaan halen om die vervolgens ook te vullen met sneeuw. Ik vroeg de jongen die goed Engels kon- Manos- wat precies het plan was. Hij reageerde met een simpel: “aanvallen en inpeperen” nou, dat kon ik wel. Na drie uur lang buiten een sneeuwballengevecht te hebben gehad, voelen je voeten toch wel een beetje koud aan en begin je te verlangen om naar binnen te gaan. Dat is ook wat ik precies deed.

Dinsdag, liep ik tegen een leraar op die me enorm sterk deed denken aan Hagrid van Harry Potter. Hij was groot en hij had een baard en borstelige wenkbrauwen. Nog leuker vond ik het toen ik ontdekte dat zijn naam Norbert was! Voor degene die niet Harry Potter verslaafd zijn, Norbert was de draak van Hagrid in deel een. Hij sprak ook uitstekend Engels omdat hij de wereld was over gereisd en landen als Australië had bezocht. Ik moest die ochtend om kwart voor zeven opstaan dus het resultaat was dat ik met een slaperig hoofd op school arriveerde. Woensdag was ik moe en was Nele ziek (nog steeds) en besloot ik ook thuis te blijven. Ik heb rustig ontbeten en alle Pirates of the Carrabiën films heb gekeken.

Donderdag heb ik spelletjes gespeeld en vele Engelse lessen bijgewoond. Ik heb een hele interessante discussie gehad met Paola en Manos. Daar na heb ik nog een gesprek gehad met Paola over mijn twee weken hier en hoe het was geweest en wat ik het leukste vond en hoe haar visit naar Nederland was geweest en al dat soort dingen. Die avond waren Nele en ik een beetje hyper wat resulteerde in grappige stemmetjes, het klimmen van op de oven en onder de oven. Ik probeerde een foto hiervan te uploaden maar mijn computer deed moeilijk, dus helaas. Ook ben ik op souvenirjacht geweest met Nele, wat inhield dat ik me verlekkerde in de chocolade winkel. Ik wou nog een provinciaal wijntje kopen voor mijn vader maar dat mocht niet, omdat ik nog maar twaalf was.

Vrijdag was de dag dat mijn vader aan zou komen om zeven uur dus toen het precies zeven uur was heb ik een goede imitatie van mijn kat gedaan, namelijk wachten voor het raam totdat je familie komt. Helaas zat hij in een file en sneeuwstorm dus het duurde nog anderhalf uur voordat hij aankwam, wat wel zielig was, aangezien hij dan nog langer moest rijden. Na een heerlijk diner gingen we spelletjes spelen wat uiteindelijk uitliep op de Nederlanders tegen de Duitsers (en dit was op geheel vriendelijke gronden dus haal je niks in je hoofd 🙂 ) Waarbij Nele (een fanatiek speelster) besloot dat ze in haar eentje ging werken en het hele spel won. Weet je ook weer waar teamwerk je brengt. Al was ik wel op de tweede plaats, dus dat was goed. Tegen de tijd dat we het spel hadden afgemaakt, zat ik te knikkebollen op mijn stoel. Toen ik eindelijk mijn bed in kon, poetste ik mijn tanden en borstelde ik mijn haar, trok mijn pyjama aan en binnen vijf minuten lag ik te ronken.

Zaterdag was het tijd voor de vijf en half uur durende reis. Mijn vader moest me zo ongeveer uit bed trekken om op te staan, terwijl het inmiddels al half elf was. Ik had een tas vol met vieze kleren naast mijn bed staan en na verscheidende pogingen van de vorige dag om ze in mijn koffer te proppen, had ik het maar opgegeven en gooide ik de tas apart in de auto. Na het gedag zeggen van het gastgezin sprongen we in de auto op weg naar Nederland.  Het was alsof je de seizoenen voorbij reed. Het ene moment was er sneeuw, dan weer regen, dan weer zon. En dat om de honderd kilometer! Heel langzaam aan werd het gebied platter en zag je meer en meer Nederlandse nummerborden. Helaas hoorde daar ook bij dat je langzamer moest rijden. 180, 150, 130, 100… Toen we eindelijk thuis arriveerde werd ik overwelmd met knuffels en was het tijd voor souvenirs uitdelen. Mijn Engels en Nederlands is nog een beetje door elkaar gehusseld maar het is al een stuk beter dan gisteren.

Als je mij nu zou vragen wat ik het meest mis aan Duitsland (want ik mis al dingen) zou ik waarschijnlijk zeggen dat ik de mensen die ik ontmoet heb en de natuur het meest mis. Ik denk dat het moeilijkste deel van reizen het afscheid nemen is.

Op naar een volgend avontuur.

Lots of Love, Jasmijn

One thought on “IJS, IJS, IJS JASMIJN DIE IS OP REIS! DEEL 2

Leave a Reply

