Note to self: niet op mijn telefoon gaan kijken terwijl ik fiets. Dat loopt meestal niet zo goed af

Dus… zoals je misschien al aan de titel hebt kunnen afleiden, ben ik gevallen van mijn fiets. Terwijl ik op mijn telefoon keek. Oeps… Maar kijk, ik leg het wel even uit; ik luister normaal altijd liedjes op mijn fiets, want ik moet twaalf kilometer fietsen, en omdat ik stilte te doen lukt mij nooit. Ik doe altijd mijn muziek aan vóórdat ik op de fiets stap, maar toen ik ongeveer een kwartier aan het fietsen was en boven op de bult van SuperFun was, viel die opeens weg, dus ik ging kijken op mijn telefoon terwijl ik nog aan het fietsen was (ik weet het, niet het allerslimste wat je kunt doen). Het lukte in het begin nog wel, maar op een gegeven moment had ik mijn aandacht zó bij mijn telefoon dat ik niet meer oplette en viel. Het ging allemaal heel snel. Het ene moment was ik aan het proberen uit te vogelen hoe je in hemelsnaam die muziek weer aan kreeg, en het volgende moment lag ik op de stoep met mijn hand onder het stuur. Ik heb me er voorzichtig uit geworsteld en daar even gestaan, omdat ik stond te trillen als een rietje en me niet goed kon bewegen. Op een gegeven moment heb ik mijn fiets opgetild en hem weer rechtop gezet. Toen ik begon te fietsen merkte ik dat het achterwiel een vreemd geluid maakte en het enorm zwaar was om te fietsen. Ik ben maar afgestapt en heb het achterwiel gecheckt en ontdekte dat mijn spatbord (zo heet het toch?) helemaal verbogen was een tegen mijn wiel aanzat. Enorm handig natuurlijk. Ik heb maar besloten dat ik ging lopen, want een andere optie was er nou ook niet echt. Ik voelde me echt als een soort overlevende van een enorme ramp, met schaafwonden op mijn pols en een open knie, daar zo lopend met die fiets aan de hand en mijn spullen voorop. Het gaf wel een heroïsch gevoel, totdat mijn knie pijn begon te doen en ik moest gaan zitten en mijn ouders heb gebeld. Helaas hadden die ook geen kennis van fietsen, maar mijn moeder is mij- ontzettend lief- op komen halen, en hebben mijn moeder en ik mijn fiets ergens in een steegje weg hebben gezet met een fietsenslot erop en ben ik achter op mijn moeders fiets veilig thuis gekomen, waarop mij de betadine wachtte.  Niet erg plezierig als er prikkend spul in je wondjes wordt gesmeerd maar het ontsmet wel.

Dus, om een lang verhaal kort te maken, als je niet vroegtijdig dood wil gaan, kijk dan níét op je telefoon als je aan het fietsen bent. Ik heb het al voor je uitgetest, en het pakt niet zo handig uit 🙂

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

