Pashokjes… Een bericht aan alle winkelketens

Sinds ik een liefhebber van shoppen ben, en altijd uren in een winkel kan rondhangen, heb ik natuurlijk ook wel eens in een pashokje gezeten. Meerdere keren zelfs. Daarom heb ik ook een paar problemen ondervonden wat betreft het kleren passen in pashokjes. Dus hierbij: de vijf frustraties van kleren aanpassen in pashokjes.

  1. Gordijnen. Van die leuke gordijnen die nét niet dicht willen, of heel kort zijn, zodat mensen bijna je hele onderbeen kunnen zien en je bijna geen broeken durft aan te passen, omdat je het gevoel hebt dat je een striptease loopt weg te geven (wat je dus hopelijk niet doet, maar toch).
  2. De benauwdheid in pashokjes; na bijvoorbeeld en paar t-shirts aangepast te hebben merk je toch wel dat het benauwd wordt in het pashokje en je eruit komt alsof je net een oorlog hebt overleeft.
  3. De statischheid van je haar: ik heb zelf haar tot over mijn schouders en in de winter wordt het extra snel statisch, maar dat is niets vergeleken met een t-shirt uit en aantrekken, en dan uit vinden dat je haar- letterlijk- alle kanten opstaat. Niet heel erg leuk. Ik ben Einstein niet 🙂
  4. Niet genoeg spiegels. Het is geweldig als er meer dan een spiegel in een pashokje zit, maar als dat niet het geval is, is dat een beetje moeilijk. Vooral als je broeken aanpast en je alle kanten wilt zien om te kijken of die ook goed zit aan de achterkant. En als er dan niet genoeg spiegels zijn, dan moet je ook helemaal rondjes lopen draaien enzo, en zorgen dat je jezelf niet het pashokje uitdraait.
  5. Te kleine pashokjes. Denk dat dat misschien wel het ergste is, als je pashokje zo klein is dat je niet genoeg arm en beenruimte hebt en je simpelweg niet goed in het rond kunt hupsen als je die skinny jeans probeert aan te krijgen.

Dit waren mijn grootste irritaties aan pashokjes, ik hoop dat je jezelf er in kan vinden 🙂 Hiermee zeg ik zeker niet dat alle pashokjes en winkels vervelend zijn, begrijp me niet verkeerd. Winkels zijn geweldig en sommige pashokjes zijn ook gewoon goed, maar aan sommige pashokjes kan wel iets verbeterd worden 🙂 Nogmaals, dit is niet beledigend bedoeld naar winkels gewoon mijn persoonlijke ervaringen.

Lots of Love, Jasmijn

Leave a Reply

